To uczucie, gdy krzyczysz Yeaah! i zrywasz rumaka do jazdy pod wiatr. Gdy o wschodzie słońca pędzisz galopem przez Wilcze Połoniny. Gdy twój śpiew niesie się bezkresnym stepem. Nie ma niczego lepszego w życiu, niż to uczucie. Ale co Ty możesz o tym wiedzieć. Ty, który dobrowolnie zamykasz się w murach miast. Co Ty możesz wiedzieć o wolności, jaką daje życie na Stepie.
Wieczna wędrówka przez bezkresny step ukształtowała sciterów. Nie są tak rośli jak większość mieszkańców Wyniesionych Ziem, dzięki czemu dłużej mogą usiedzieć w siodle, bez przemęczania koni. Stąd mniejsza u sciterów Krzepa i postura. Niscy, ale za to szybcy, zręczni i żwawi, mają wysoką Zwinność. Duże poczucie wolności i niezależności, jakie towarzyszy wędrówce przez sciterskie stepy wzmocniło Wolę u przedstawicieli tej morfy, stąd wysoka wartość tej cechy.
Otwarte przestrzenie Sciterii potrafią wyostrzyć wzrok u większości sciterów i wyrobić naturalną wręcz zdolność orientacji w terenie. Surowe warunki życia i ciągłe podróżowanie hartuje ich ciała. Ponadto praktycznie każdy sciter od dziecka uczony jest jazdy konnej, w tym walki konno.
Wspólna wędrówka przez sciterskie stepy wytworzyła niezwykłą więź pomiędzy sciterami a końmi. Życie w ordzie w dużej mierze obraca się wokół stad klaczy i ogierów. Stąd spora wiedza sciterów na temat tych zwierząt oraz wrodzona umiejętność jeździectwa. Sciterowie na koniach polują, walczą; na koniach żyją i umierają.
Łuk i szabla to jedne z podstawowych narzędzi do przeżycia na stepie, których obsługi uczeni są młodzi sciterowie i sciterki. Łuk używany jest do polowania i obrony. Zaś sciterska szabla nie tylko świetnie nadaje się do szarży, ale przydaje się również w wielu obozowych pracach.
Wzrost: średnio 150 cm
Waga: średnio 50 kg
Wiek: próg dojrzałości: 15 lat / oczekiwana długość życia: 80 lat
Włosy: głównie czarne; rzadko brązowe, wyjątkowo rude
Oczy: piwne, brązowe, niebieskie, stalowe
Cera: śniada
Znaki szczególne: niski wzrost, grube proste włosy
Język: sciterski
| Cechy |
Biegłości |
Łaski | |
| Kr: 2 Zw: 4 Ch: 3 Md: 3 Wo: 4 |
Jeździectwo Wiedza o koniach Walka łukiem Walka szablą Sztuka przetrwania Tropienie Do wyboru jedno z:
|
2 2 1 1 1 1 1 |
Bystry wzrok: +2 do testów wzroku Zmysł orientacji: +2 do testów orientacji w otwartym terenie Zahartowany: +2 do odporności na choroby, bezsenność itp. +2 do odporności na wysiłek fizyczny Sprawność walki - kawalerzysta: +2 do testów walki konno |
Komentarze:
Bo prawdziwa strona musi mieć pochodnie... i czaszki...
- z tradycji Pafhammera
Zaprojektowane i prowadzone przez piwnicznych amatorów!