Quadram czarnoksięski

13 listopada 2025

Na stronie nie raz padało określenie związane z magią. Mowa tu o czarnoksięstwie, które w ogólnie rozumianym fantasy jest całkiem pojemne. Czas zatem sobie trochę przybliżyć ten aspekt i powiedzieć kilka słów o tej formie magii. O rzucaniu zaklęć! O czarnoksięstwie.

 

Może najpierw, chwila o samych podstawach magii. Czyli o sztuce manipulowania światem eterycznym (duchowym), aby osiągnąć określone efekty w świecie materialnym. Można to nazwać manipulowaniem żywiołami, bo magia to manipulowanie tymi elementarnymi składnikami świata. Jest ich oczywiście pięć: Ogień, Powietrze, Woda, Wola i Ziemia. Czarodzieje, rzucający czary, czerpią swą moc z harmonijnego rozłożenia żywiołów. Symbolem ich magii jest pentagram [o nim też niedługo będzie aktualizacja - przyp. Redakcja]. Natomiast czarnoksiężnicy, rzucający zaklęcia, opierają swą magię przede wszystkim na Woli. Dlatego ich symbolem jest quadram, w którego centrum znajduje się Wola, spajająca pozostałe żywioły. Takie rozłożenie magicznych mocy tworzy cztery drogi czarnoksięstwa (interiory), którymi mogą podążać adepci tej mrocznej sztuki. 

 

 

Interiory czarnoksięstwa

 

Bestialstwo: to najbardziej brutalna i prymitywna forma czarnoksięstwa, wyzwalająca niszczące moce. W swoich objawach dzika, nieokiełznana, dynamiczna i ciągle zmieniająca się. Adepci bestialstwa, często nazywani są warlokami, którzy pod wpływem tej pierwotnej czarnoksięskiej mocy zmieniają się w dzikie potwory, aż wreszcie stają się narzędziami sił, którymi chcieli zawładnąć. Sieją strach i zniszczenie gdziekolwiek się pojawią, jakby nawet nie mieli w tym większego celu. Niszczą dla samego niszczenia. Bestialstwo daje kontrolę nad dzikimi zwierzętami, bestiami oraz potworami. To również moc wzbudzania w sobie i innych dzikiego szału oraz amoku. Potężni warlokowie potrafią tworzyć różne monstra oraz sami zmieniać się w dzikie bestie.

  • stwory bestialstwa: fengary, harpie, kozłogory i inne bydlaki 

 

Demonologia: umożliwia kontaktowanie się ze sferą demoniczną, w której żyją demony - Pandemonium. Interior ten pozwala sprowadzać do świata materialnego demoniczne istoty. Demonolodzy posiadają moc wpływania na ducha innych istot, a nawet całkowitego opętywania innych ludzi. Adepci tego interioru potrafią zdobywać potężne moce, poprzez zawieranie magicznych paktów z demonami.

  • stwory demonologii: cienie, gargulce, patrzaki i inne demony

 

Nekromancja: jest przełamaniem odwiecznego porządku Życia i Śmierci. Interior ten balansuje na granicy tych przejawów świata duchowego, czerpiąc moc z przechylania równowagi w stronę Śmierci. Nekromanci zgłębiają plugawą sztuka animowania i kontrolowania nieumarłych, zaś najpotężniejsi z nich stają się nieśmiertelnymi kościarzami. Ich zaklęcia potrafią wysysać siły witalne życiowych istot, sprowadzając cierpnie, ból i wreszcie śmierć.

  • stwory nekromancji: kościotrupy, szkielety, zombi i inni nieumarli

 

Transmutacja: interior często określany jako czarnoksięska alchemia. To dziedzina magii, która pozwala na łamanie struktur świata fizycznego i konfigurowanie ich na nowo. Adepci tej magicznej drodzy, zwani transmutatorami, to mieszanka maga z szalonym naukowcem. Potrafią wytwarzać mutagen, którego używają do przemiany i manipulacji materii. W swoich badaniach nad Wolą szczególnie interesujące dla transmutatorów są mózgi żywych istot, gdyż w nich upatrują manifestację tego żywiołu w świecie materialnym. Zaklęcia transmutacji oferują również wiele telepatycznych mocy.

  • stwory transmutacji: chimery, doppelgangery, kokatryce i inne hybrydy

 

Teraz już wiadomo, z czym mogą zmierzyć się bohaterowie Graczy!

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby sami skorzystali z mocy czarnoksięskich zaklęć...

 

***

... Czarna Lilyth, Wielka Nekromantka ...

... Razazull, Wielki Transmutator ...

... Sagewandus, Wielki Warlok ...

... Tamat, Wielka Obłudnica ...

 

Komentarze:

zapraszamy na forum

Wyniesione

Ziemie

RPG

Bo prawdziwa strona musi mieć pochodnie... i czaszki...

- z tradycji Pafhammera

 

Zaprojektowane i prowadzone przez piwnicznych amatorów!

Kontakt:

piwnica@wyniesioneziemie.pl

wyniesioneziemie.fora.pl

 

          - nieoficjalny fanpejdż WuZetów